Op stap met B+M isol

0
1

B+M isol, onderdeel van de Baustoff + Metall-groep, een Oostenrijks familiebedrijf dat in 14 landen actief is, is dé specialistische groothandel in technische isolatie oplossingen voor toepassingen in de utiliteit, industrie tuinbouw, scheepvaart, brandbescherming en procestechniek.

Over de activiteiten en de isolatie oplossingen die het bedrijf biedt, sprak de redactie van isolatie Magazine met vestigingsleider Michel Jacobs, accountmanager Jan Mostert en commercieel adviseur Wolfgang van Loo, die alle drie hun sporen hebben verdiend in de isolatiebranche.

Groei

In 2020 werd de eerste vestiging geopend in Ridderkerk. Inmiddels is het aantal vestigingen uitgebreid met vestigingen in Den Bosch en Zoeterwoude. “Met de opening van deze twee vestigingen willen we onze logistieke service versterken om de servicegraad richting onze relaties verder te optimaliseren”, vertelt vestigingsleider Michel Jacobs. “Waarmee we een landelijke dekking hebben naar onze klanten in de isolatiebranche die in opdracht van diverse partijen isolatiewerkzaamheden uitvoeren voor warmte- en koude installaties. We bieden dé oplossing voor elk project op het gebied van thermische, koude, akoestische, hoge temperatuur isolatie én brandveiligheid en beschikken over een breed assortiment isolatiemateriaal en ruime voorraden van de meest bekende en gerenommeerde merken zoals Rockwool, Armaflex, Kingspan, Isover, SVT en Promat. Voor professionele technische isolatie bieden we individuele oplossingen, die zijn afgestemd op de wensen van de klant”, aldus Jacobs.

Advies

Goede advisering en de klant centraal stellen zijn de pijlers van B+M isol”, zegt Wolfgang van Loo. “We beschikken over een ervaren team van medewerkers met een hoog niveau van expertise en toewijding die in staat zijn onze klanten goed te adviseren. Technische isolatie is een specifieke markt, waar technische kennis van producten, applicaties en de markt belangrijk zijn. Ons volledige team ondersteunt de klanten op het gebied van thermische, koude, akoestische, hoge temperatuurisolatie, applicatie techniek en brandveiligheid. Hierbij wordt indien nodig met fabrikanten samengewerkt.”

“Vooral als het gaat om individuele oplossingen zoals bijvoorbeeld brandwerende producten waar meer specifieke kennis bij komt kijken”, vult Jan Mostert aan. “In dit specifieke voorbeeld van brandwerende producten overleggen wij in nauwe samenwerking met onze leveranciers, denk hier bijvoorbeeld aan de SVT-Group.

We investeren in kennis om de vragen die er leven bij de klanten zo adequaat mogelijk te beantwoorden. We krijgen veel vragen over hoe en welke producten het beste kunnen worden toegepast of welk materiaal het meest geschikt is voor de betreffende toepassing. Ons doel is om onze klanten zo optimaal mogelijk te ondersteunen en te bedienen. Er heerst binnen B+M isol een gezonde familieachtige bedrijfscultuur met heel korte communicatielijnen. Klanten zijn bij ons geen nummer en worden behandeld zoals een klant mag verwachten. Veel van onze communicatie met de klanten over de bestellingen gebeurt telefonisch. En mochten er vragen zijn over een bepaald product, of er iets mis is gegaan met de order, dan kan altijd één van ons de klant te woord staan. In principe zijn we altijd bereikbaar “waarmee we ons willen onderscheiden in de markt”, aldus Mostert.

Logistiek

De logistieke coördinatie vindt plaats vanuit de hoofdvestiging van B+M isol in Ridderkerk waar ook alle commerciële activiteiten plaatsvinden. Jacobs: “Dit team bekijkt continu hoe de orders optimaal ingepland kunnen worden. Waardoor er een flexibele klantgerichte afwikkeling ontstaat.

Als B+M isol beschikken we over een goed logistiek netwerk. Sinds de start van ons bedrijf werken wij met eigen vrachtwagens, waarmee we snel kunnen anticiperen op de vraag vanuit onze relaties en op korte termijn bestelde producten met een strakke tijdslimiet zelf op de bouwplaats just-in-time afleveren. Dat luistert heel nauw zeker gezien de drukte op de wegen en in de grotere steden. Ook wordt er op locaties steeds meer gewerkt met tijdsloten. We proberen hier samen met onze klanten in mee te denken. Mostert: “Zo vroeg een klant van ons die technische isolatie had besteld voor op een dak of we deze isolatie op hoogte konden aanleveren.” Zie kadertekst Aangezien wij beschikken over vrachtauto’s met kranen die reiken tot 27 meter, hebben wij in overleg de benodigde isolatiematerialen op het dak afgeleverd. Hiermee heeft de betreffende klant veel tijd kunnen besparen.

Klant aan het woord

Voor de isolatie van verwarmingsleidingen op het dak van een bedrijfspand, schakelde Ronnie Derksen van Isolatietechniek Lambeek in Velp B+M Isol in voor de levering van de isolatiematerialen en de logistiek.

“Dit in goed overleg met accountmanager Jan Mostert die zelf naar het project is komen kijken en ons hierin heeft begeleid en geadviseerd over de te toepassen materialen en de aflevering ervan. Zeker gezien de grootte van het project 450 meter isolatie, bood B+M Isol als extra service aan om de isolatiematerialen met hun verrijdbare kraanwagen op het dak te zetten. Normaal doen we dat via een bouwlift of in het ergste geval via trappen omhoog brengen wat zwaar is en extra tijd veel kost. Het betrof hier steenwolschalen van 60 mm dik die in een mum van tijd op het dak stonden. Omdat er nog tijd over was, heeft B+M Isol ook onze plaatmaterialen als extra service op het dak getakeld. Een service waar we heel erg tevreden over waren en bij een volgende opdracht zullen we zeker gebruik maken van hun service en materialen.”

Meer informatie; https://www.bm-isol.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in