De blog van: TIPCHECK en de Gen Z

0
18

Kiezen voor TIPCHECK maakt uw bedrijf aantrekkelijk voor de jongere generatie in het personeelsbestand.

EiiF is het nieuwe jaar begonnen met een nieuwe slogan:

Het nieuwe verlangen naar efficiëntie.

Het verwijst niet alleen naar ons eigen voornemen, maar weerspiegelt ook de huidige tendens in de industrie. Er is een nieuw bewustzijn in bedrijven om niet door te gaan met “business as usual” omdat dit verspilling van energie betekent. De hoge energieprijzen in combinatie met de stijgende prijzen voor broeikasgasemissies dwingen het topmanagement om elke maatregel te overwegen die het energieverbruik in de dagelijkse productie kan verminderen. Er is ook een toenemende strijd om middelen, vooral het vinden – en behouden – van goed en gekwalificeerd personeel.

Duurzaamheid

Naast het feit dat het werk moet passen bij hun levensstijl, is duurzaamheid een belangrijk aspect voor de jongeren die geboren zijn tussen eind jaren 90 en begin 2010. Ze willen dat de bedrijven waar ze voor werken hun waarden weerspiegelen en zich inzetten voor de bescherming van het milieu.

Digitalisering

Opgegroeid met digitale hulpmiddelen is het gebruik van verschillende mobiele applicaties overdag vanzelfsprekend voor de nieuwe generatie en ze willen ze ook graag op het werk gebruiken. TIPCHECK biedt echter een eenvoudige introductie tot digitalisering voor isolatiebedrijven

Het werk dat de TIPCHECK-experts doen is voordelig voor zowel hun klanten, omdat het hun energie- en emissierekeningen verlaagt, als voor het bedrijf van hun werkgever, omdat 75% van de TIPCHECK-klanten na een TIPCHECK investeert in de aanbevolen isolatieoplossing en, wat nog belangrijker is, de geïdentificeerde en verminderde thermische verliezen dankzij verbeterde isolatie leiden tot minder energieverbruik en emissies, wat helpt om het milieu te beschermen.

Evenwicht werk en privé

Flexibele werktijden zijn een must en in sommige isolatiebedrijven is een 4-daagse werkweek al realiteit. De werknemers kunnen een kortere werkweek aangeboden krijgen, op voorwaarde dat de werklast goed georganiseerd is en de taken voor sluitingstijd op donderdag afgerond zijn. Ook hier is het bovengenoemde streven naar efficiëntie van belang, aangezien de werklast hetzelfde blijft maar alleen op een efficiënte manier moet worden verdeeld.

Bedrijven die lid zijn van EiiF en het 4-daagse werkweekmodel geheel of gedeeltelijk hebben toegepast, melden EiiF dat ze naast het voordeel van gemotiveerder personeel ook mogelijkheden zien om kosten te besparen: één dag per week besparen betekent één dag minder rijden met personeel en materiaal naar de bouw- of projectlocatie, wat brandstof en extra uren bespaart en ook de betaling van dagvergoedingen voor deze dag.

Toen we het TIPCHECK-programma ontwikkelden, hebben we niet gekeken naar de typische tijd die het kost om een TIPCHECK-inspectie uit te voeren plus de analyse, het schrijven en de presentatie van het TIPCHECK-rapport. Onze ervaring met meer dan 3.000 TIPCHECK’s wereldwijd laat echter zien dat een typische TIPCHECK drie tot vier werkdagen in beslag neemt, afhankelijk van de omvang en reikwijdte van de thermische energie-audit, en op deze manier past het bij het derde aspect, het evenwicht tussen werk en privé, van waar Gen Z naar op zoek is als het gaat om werkomstandigheden.

Tot slot kunnen we samenvatten dat TIPCHECK vandaag inspeelt op de dringende behoefte van energie-intensieve industrieën die hun energieverbruik en uitstoot moeten verminderen en op de dringende behoefte van isolatiebedrijven die nieuwe isolatieprojecten willen binnenhalen en, nog belangrijker, de jongere generatie voor hun beroep willen winnen.

EiiF (European Industrial Insulation Foundation) is een stichting zonder winstoogmerk met als doel energie te besparen en de CO2-uitstoot te verminderen door duurzame isolatiesystemen voor industriële en technische installaties te promoten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in