woensdag, augustus 4, 2021
Home innovatie SIG Benelux krijgt nieuw 15.000 m2 groot hoofdkantoor...

SIG Benelux krijgt nieuw 15.000 m2 groot hoofdkantoor en distributiecentrum in Waalwijk

SIG Benelux leverancier van specialistische materialen voor afbouw en technische isolatie verhuist vanaf het 2e kwartaal van 2021 naar de Industrieweg in Waalwijk. Het bedrijf had al langer de wens om een nieuwe locatie te betrekken ter vervanging en samenvoeging van haar locaties te Oisterwijk en Tilburg.

“Met de nieuwbouw brengen wij in Waalwijk onze services zoals logistiek, klantenservice en hoofdkantoor onder op één plek”, licht marketingmanager Gerard Vaandrager toe. Waardoor we als organisatie nog flexibeler zijn en besluiten sneller genomen kunnen worden en de communicatie tussen medewerkers en overige stakeholders makkelijker zal verlopen. Ronald Hoozemans, algemeen directeur: “SIG Benelux staat voor vakkennis, functionele expertise en een eenduidige werkwijze met behoud van het lokale karakter van de vestigingen dicht bij onze klanten. Want dat is belangrijk in een sector waar alles draait om mensenwerk en persoonlijke relaties.’’

Alles onder een dak

In het distributiecentrum in Waalwijk komen de grote voorraden voor de technische isolatie en afbouw droog te liggen. Vaandrager: “Van hieruit kunnen we met onze distributiepartners heel Nederland bedienen en kunnen wij onze klanten, leveranciers en lokale vestigingen nóg beter ondersteunen. Dit is nodig om onze rol als verbinder in de markt te blijven ontwikkelen en de groei te realiseren die we willen behalen. We bieden in Waalwijk geen mogelijkheid om bestelde producten zelf af te halen. Producten kunnen online via onze webshop of telefonisch besteld worden en dan bezorgen wij het vaak nog de dag erna. Voor afbouw nat komt er in 2021 een hub in Nieuwegein. Daarnaast hebben we nog een afhaallocatie in Leiderdorp op het gebied van technische isolatie voor HVAC-klanten. Op deze manier maken we gebruik van onze schaalgrootte en zitten we dichter op onze business en bieden we meer flexibiliteit in onze logistieke dienstverlening. Waardoor we onze klant nog beter van dienst kunnen zijn.”

Digitalisering logistiek

Het magazijn is mede ontwikkeld met Districon, een consultancy organisatie die heeft meegedacht bij de ontwikkelingen van onze logistieke strategie en de oplossing van logistieke vraagstukken ten aanzien van o.a. de indeling van het magazijn en de routing. We gaan ook met een scansysteem werken waardoor we precies weten op welke stelling welke producten liggen. Dit systeem houdt tevens de voorraad bij. Op deze manier willen we fouten voorkomen en ervoor zorgt dat de uitlevering in een keer goed is. Dit maakt het zogenaamde just in time delivery bij de klant mogelijk. Het is prachtig om de logistiek van de toekomst neer te zetten. Met intelligente Warehouse en Inventory managementsystemen kunnen we leveren wat we beloven. Dankzij digitalisering brengt SIG de interne logistiek op een hoger niveau waardoor we zaken niet alleen slimmer kunnen regelen, maar het ook mogelijk maakt onze logistieke expertise te centraliseren en onze supply chain nog beter in beeld te krijgen.”

Duurzaam gebouw

“Als SIG Benelux zetten we met dit nieuwe magazijn een stap naar de toekomst en hebben we de ruimte om nog beter in te spelen op de klantvraag. Het biedt ons ook de mogelijkheid om ons assortiment verder uit te breiden en/of meer varianten van een bepaalde productgroep aan te bieden.” Vaandrager verwacht doordat straks alle disciplines bij elkaar zitten er beter en efficiënter gewerkt wordt met kortere communicatielijnen. Het nieuwe pand voldoet aan alle richtlijnen en eisen volgens NEN 1824 en heeft ook het BREAM-certificaat en voldoet dus aan alle eisen qua duurzaamheid. In het nieuwe pand werken medewerkers in een open, lichte en transparante omgeving met voldoende ruimte voor iedereen. In het ontwerp is rekening gehouden met: De ambitie om de verbinder in de bouw te zijn: de specialist voor de specialist.Het is een moderne werkomgeving en ontmoetingsplaats waar klanten en leveranciers welkom zijn. Om daar met elkaar in gesprek te gaan of een training te volgen.Ook is ruimte voor ontspanning. Het pand heeft een mooi en groot restaurant waar naast ontspanning ook kennisbijeenkomsten georganiseerd kunnen worden. Werk en plezier gaan tenslotte heel goed samen. Ieders gezondheid is belangrijk. Het pand wordt voorzien van goede ventilatiesystemen die 95% van de lucht continu verversen (dit is vergelijkbaar met hoe de luchtventilatie in vliegtuigen is geregeld) en door het hele pand zal veel groen te zien zijn.De oplevering van het magazijngedeelte heeft in februari plaatsgevonden. De kantoorplekken volgen in kwartaal 2 van dit jaar. De echte verhuizing staat gepland voor mei 2021.

- Advertentie -

Meest gelezen

5 Vragen aan Paul Rosenmöller

Paul Rosenmöller (1956) is  voorzitter van de VO-raad. Daarnaast is hij onder andere lid van de Eerste Kamer en fractievoorzitter namens GroenLinks....

Bilfinger:

praktische scholing gewenst Hoe zorg je als grote onderneming in de isolatie voor voldoende, goed opgeleid personeel? Is dat...

Slimme isolatie met zeepbellen

Startup BBBLS heeft een innovatieve methode ontwikkeld om kassen extra te isoleren met zeepbellen in een dubbele dakconstructie. Telers kunnen op deze...

Asbipro treedt toe tot IPCOM-groep

ASBIPRO Technische Isolatie, met vestigingen in Schiedam en Groningen, treedt toe tot de IPCOM-groep en wordt daardoor onderdeel van een toonaangevende leverancier...