donderdag, oktober 6, 2022
Home uitgave 2022 - 2 5 vragen aan... Hans van Gastel

5 vragen aan… Hans van Gastel

Van kleine leverancier van isolatiebeplatingsmaterialen tot totaalleverancier voor isolatie professionals wereldwijd is Hanko BV in 45 jaar uitgegroeid tot een bedrijf van formaat. Een bedrijf dat kritisch nadenkt over zijn positionering en de bijdrage die zij kan leveren. Hans van Gastel heeft als verkoopdirecteur bij Hanko een duidelijke kijk op de ontwikkelingen die op dit moment gaande zijn in de branche. Hij deelt zijn visie aan de hand van de vijf vragen die ik hem stelde.

Dedication for Isolation is jullie motto, waar uit zich dat in?

De toewijding die Hanko heeft voor isolatie is breed te zien. We werken hard aan het wegnemen van logistieke zorgen van onze klanten. Zo zorgen we er bijvoorbeeld voor dat het juiste materiaal just-in-time geleverd wordt. Op de werkplaats of op de diverse montage locaties. Pro actief meedenken, een strikte levering, korte levertijden en een hoge productkwaliteit: het zijn slechts enkele elementen waarin de toewijding die wij voor onze klanten hebben tot uiting komt. We meten onszelf een dienende rol aan. En dat wordt gewaardeerd. Het heeft voor groei gezorgd. We hebben kunnen uitbreiden naar Duitsland en staan op het punt een verdere groei te realiseren in Oost- en Midden-Europa.

Gaat de toewijding voor isolatie daarmee verder dan enkel dienend te zijn aan de klant?

De klant is voor ons het allerbelangrijkste. Daarvoor is het uiteraard noodzakelijk dat de kennis over isolatie en meebewegen in de ontwikkelingen die op macroniveau wereldwijd gaande zijn er ook is. Om een voorbeeld te geven: In onze adviesklussen wordt veel aandacht besteed aan het berekenen van de terugverdientijden van de investeringen in isolatie die worden aangegaan middels de energiebesparingen die er te behalen zijn. Daarmee kan onze klant voldoen aan de energiebesparingsverplichtingen die door het Ministerie van EZ en Klimaat zijn opgesteld.

Zie je daarin naast economische besparingen die te behalen zijn voor jullie klanten ook een maatschappelijke rol voor de isolatiebranche als geheel weggelegd?

Isoleren is een belangrijke factor in het behalen van de klimaatdoelstellingen die we onszelf hebben opgelegd. Dat geldt voor energiebesparing, maar zeker ook voor de reductie van de CO2 uitstoot. Met grotere isolatiediktes en bijvoorbeeld Aspen Aerogel superisolatie toepassingen kunnen nog grotere besparingen worden gerealiseerd. De kennis die er in onze branche is voor verduurzaming van isolatiesystemen is een onmisbaar element in het oplossen van de milieuvraagstukken waar we nu mondiaal voor staan. Daar hebben we als branche dan ook zeker een belangrijke taak in te vervullen.

Hoopvol voor de toekomst?

Aandacht voor verduurzaming van de wereld lijkt nu eindelijk serieus genomen te worden. Dat stemt mij persoonlijk positief. Het laaghangende fruit naar succes ligt naar mijn idee bij isoleren. Ons mooie vak zal daarmee actiever onder de aandacht komen. Dat is zeker een hoopvolle ontwikkeling.

Nog een laatste toevoeging?

Onze toewijding hebben wij als motto opgenomen in onze bedrijfspresentatie: Dedication for Insulation”. Dit zal ons helpen in verdere groei en dus geef ik dit graag ter afsluiting mee aan de lezers: “Dedication for Insulation” helpt onze branche vooruit!

Tekst: Chantal Fransen

- Advertentie -

Meest gelezen

In gesprek met Olaf van der Gaag

Olof van der Gaag is sinds 2015 voorzitter van de NVDE (De Nederlandse Vereniging Duurzame Energie). Daarvoor was hij directeur campagnes bij...

5 Vragen aan… Gino de Landtsheer – CINI

CINI, Commissie INdustriële Isolatie, is eind jaren 80 opgericht als antwoord op de grote behoefte die er in de markt was voor...

Nieuwe omgevingswet maakt omgevingsrecht eenvoudiger

De Omgevingswet bundelt en vereenvoudigt de regels voor ruimtelijke projecten. Met behulp van 1 digitaal loket wordt het makkelijker om ruimtelijke projecten...