Groei en optimisme in dienst van de klant

0
1

Branten Isolatie Technieken (B.I.T) is een echt familiebedrijf. In 1991 begon Bert Branten voor zichzelf als een isolatie, calculatie – en adviesbureau. In de jaren die daarop volgden heeft het bedrijf het uitvoerende isolatiewerk steeds meer naar zich toe getrokken en is uitgegroeid tot een allround isolatiebedrijf waarbij ze zich alle facetten van de technische isolatiewereld op het gebied van thermisch isoleren, akoestisch isoleren, isolatiematrassen, elektrische verwarmingsbanden, aluminium beplating t.b.v. isolatiesystemen, brandwerende applicaties, corrosiebestrijding hebben meester gemaakt 

Inmiddels zijn de twee zonen Berry Branten, die verantwoordelijk is voor de financiële administratie, VGM Coördinator en projectleider, en Sebastian Branten als werkvoorbereider planner projectleider, toegetreden tot het bedrijf. In de afgelopen jaren werkt B.I.T. met zo’n 10 eigen personeelsleden. Daarnaast wordt er bij projecten veel samengewerkt met onderaannemers, ZZP-ers en uitzendkrachten.

Alles samen houdt B.I.T. zo rond de 20 mensen op een dagelijkse basis aan de gang.

Sectoren

“Wij zijn vooral in de utiliteitsbouw actief”, vertelt Berry. “Daarnaast doen we nog incidenteel projecten in andere sectoren. Het gaat binnen de utiliteitsbouw vooral om het isoleren van de klimaat- en sanitaire installaties in bedrijfspanden en de woningbouw zoals CV/GKW leidingsystemen, warmtepompinstallaties, afvoeren van hemelwater, brandwerende applicaties en akoestische oplossingen. De meeste projecten worden volgens een voorgeschreven bestek uitgevoerd. Maar we adviseren daar wel in als blijkt dat het bestek niet correct is uitgevoerd of dat er producten worden toegepast die niet meer up to date zijn. Soms komen we gekopieerde bestekken tegen die al 20 jaar oud blijken te zijn omdat er isolatiemateriaal is voorgeschreven die al lang niet meer worden geproduceerd. We kiezen voor kwalitatief hoogwaardige materialen en langdurige samenwerking met bekende merken en producten zoals onder meer Armacell, Isover, Paroc en Webheat. 

Klantenkring

“De meeste klanten krijgen we via mond op mondreclame en netwerken die we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd”, vervolgt Berry. We profileren ons zeker niet als prijsvechter in de markt en gaan voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding. We willen daar ons in onderscheiden en gaan niet voor om zoveel mogelijk vierkante meters te verkopen. 

Dat komt niet alleen tot uiting in de producten die we gebruiken, maar ook door gedegen opgeleide vakmensen. Hoewel het steeds moeilijker wordt om ervaren personeel te krijgen”, beaamd Berry. “We krijgen dan ook steeds meer mensen binnen met nauwelijks of geen ervaring in de isolatietechniek die we het vak leren in de praktijk in combinatie met een cursus bij Stichting OOI. Om beginners de eerste elementen van het isoleren te leren, hebben we in onze werkplaats een aantal proeftafels laten maken met verschillende soorten leidingsystemen zoals CV leidingen die ze moeten isoleren. Waarna ze met een ervaren isoleerder op stap gaan om de kneepjes van het vak in de praktijk te leren”, aldus Berry. 

Prefab

“Mede door het gebrek aan goed opgeleide mensen en de steeds korter wordende tijd die we krijgen om een installatie te isoleren, werken we steeds meer met prefab elementen”, licht Berry toe. “Deze vervaardigen we deels zelf in onze werkplaats, maar worden ook door onze voormalige zusteronderneming BEMA vervaardigd waarmee we een goede samenwerking hebben. Het calculeren van de bouwtekening doen we zelf. Een traject dat nog grotendeels verloopt op papier. We zijn wel aan het kijken om dit traject 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in