Wie is Laura Rondeel?
Een vrolijke, sportieve en hardwerkende Rotterdamse. Ik doe aan yoga, hardlopen, bootcamp en boulderen (wandklimmen zonder touw). Ook ben ik gek op verre reizen en lekker eten. Na mijn studie in Breda heb ik 4 jaar in de Franse en Canadese skigebieden gewoond en gewerkt. Daarna heb ik onder andere 7 jaar voor het Amerikaanse wandelschoenen merk KEEN Footwear gewerkt. Naast mijn werk ben ik altijd mooie reizen blijven maken. Waarbij Nieuw-Zeeland, de reis met de Trans Mongolië Express en backpackend van Argentinië via Chili naar Paaseiland, de absolute hoogtepunten zijn.
Hoe kom je in deze functie bij Hanko terecht?
Na de geboorte van onze dochter vorig jaar ben ik bewust het 1ste jaar thuis gebleven in verband met het werk van mijn man die veel in het buitenland zit. Na 9 maanden had ik weer erg veel zin om aan het werk te gaan en kwam ik in mijn zoektocht naar een leuke marketing functie de vacature bij Hanko tegen. Van de gesprekken werd ik erg enthousiast en het klikte gelijk. Gelukkig was dat wederzijds en in februari ben ik bij Hanko als marketeer gestart.
Wat is je eerste indruk van de isolatiebranche?
Van de branche zelf heb ik de afgelopen tijd nog niet heel veel gezien, maar de eerste indruk is absoluut zeer positief. In de anderhalve maand dat ik er nu werk zie ik dagelijks hardwerkende mensen met een passie voor isolatie. Wat fijn dat het een familiebedrijf is en er nog echt een familiegevoel heerst. Het voelde vanaf de eerste dag als een warm welkom.
Hoe keek jij aan tegen werken in de techniek?
Mijn man is service engineer dus van werken in de techniek kreeg ik via de zijlijn altijd al veel mee. Ik zie en zag het als hard werken in een dynamische omgeving. Al ben ik zelf technisch niet zo onderlegd. Ik weet des te meer van marketing en zet mijn ervaring op dit gebied graag in bij Hanko. Voorheen werd de marketing gedaan door een externe partij. Ik ben de eerste inhouse marketeer en verantwoordelijk voor de volledige marketing en communicatie bij Hanko.”
Hoe kijk je aan tegen het gebruik van social media in de technische sector?
Het is een ontzettend goed middel om zowel het bedrijf, als de branche in de schijnwerpers te zetten. Binnen Hanko werd er tot nu toe weinig gebruik gemaakt van social media. Voor technische bedrijven is het een heel interessante tool om zich te profileren in de markt. Ik ga hier dan ook vol mee aan de slag bij Hanko.
.