Renske is Business Manager Benelux bij Goebel, een bedrijf dat al 40 jaar actief is op het gebied van bevestigings- en montagetechniek. “Door onze ervaring en kennis, zijn wij uitgegroeid tot specialist in de ontwikkeling van innovatieve en hoogwaardige bevestigingsmaterialen.”
1. Wat zijn de uitdagingen in de isolatiebranche?
“Persoonlijk denk ik dat een van de grootste uitdagingen in de isolatiebranche het grote personeelstekort is. Door de grote aandacht voor het klimaat, is duidelijk geworden dat isoleren een grote rol speelt in de oplossing van het probleem. Er is dus genoeg te isoleren, maar op dit moment nog te weinig mensen om het uit te voeren. Een mooie uitdaging voor de hele branche voor 2023!”
2. Welke speerpunten heeft Goebel voor de komende jaren?
“De focus ligt op partnership en samenwerking. Ons doel is om bij te kunnen dragen aan een betere samenwerking tussen de asset owners, projectmanagers, isoleerders en producenten. Communicatie en samenwerking is daarbij erg belangrijk voor ons. Een bevestigingsproduct heeft ook een invloed op de levensduur van de constructie. Om hier beter in te kunnen adviseren, is een partnership erg belangrijk. Hoe meer wij als bedrijf worden meegenomen in de plannen en specificaties binnen een project, hoe beter wij kunnen adviseren. Kwaliteit binnen de isolatie is altijd een belangrijk onderwerp geweest, zelfs klein schroefje kan hier een invloed op hebben.”
3. Wat is de visie van Goebel op duurzaamheid?
“Goebel is zich steeds meer bewust van duurzaamheid. Op dit moment zijn er al een aantal zaken veranderd binnen de organisatie. Het doel is om alle auto’s te vervangen voor elektrische of hybride auto’s. Daarbij wordt er geïnvesteerd in zonnepanelen, zowel op het Duitse hoofdkantoor als het verkoopkantoor in Tilburg.”
4. Wat verstaat Goebel onder het begrip partnership.
“Voor Goebel betekent partnership voornamelijk vertrouwen, eerlijkheid, communicatie en respect Zonder vertrouwen en eerlijkheid, bestaat er natuurlijk überhaupt geen partnership. Wij vinden het belangrijk om een goede relatie en een goed vertrouwen op te kunnen bouwen met de verschillende spelers in de markt. Daarbij is communicatie echt een belangrijk onderdeel in ons werk. Helaas is een bevestigingsproduct vaak nog het “ondergeschoven kindje” binnen project. Om het beste advies te geven en hulp te kunnen bieden, is informatie en communicatie heel belangrijk voor ons. Respect vinden wij natuurlijk als organisatie ook een belangrijk onderdeel. Dit niet alleen naar onze externe partners, maar ook onze interne partners, namelijk onze medewerkers.”
5. Hoe ziet Goebel de toekomst?
“De toekomst voor Goebel zit vol met uitdagingen en kansen. Uitdagingen om alles na de Covid-19 jaren weer volledig op de rit te krijgen en om onze partnerships op te bouwen en te versterken. De kansen vooral om een bijdrage te kunnen leveren aan de kwaliteitsverbetering binnen de isolatiebranche met betrekking tot de bevestigingsmaterialen.”
Renske Boons is ook secretaris RTC Recruitment and Training Commission van de Fesi
Tekst: Loet van Bergen