5 Vragen aan… Dmitritsj Marijs

0
4

Isoleren doe je samen. Isoleerder, opdrachtgever én toeleverancier. De één kan logischerwijs niet zonder de ander. In deze eerste editie van het Isolatie4All magazine van dit jaar stellen we Dmitritsj (Dimi) Marijs, commercieel directeur BeNeLux bij Armacell, een vijftal vragen over isoleren en de isolatiebranche.

1. Wat is jouw globale indruk van de isolatiebranche?

“In de 6 jaar die ik nu werkzaam ben in de isolatiebranche valt mij vooral op dat de isoleerders een trotse en ook hechte gemeenschap vormen. Al zijn er 200 bedrijven actief in Nederland, uiteindelijk gaat het om 2.500 mensen. Dat is al met al een beperkte workforce. Bestaande uit (toch nog veelal) mannen die eer stellen in hun werk. En met recht. Er wordt mooi werk verricht.”

2. Mannen die trots zijn op hun werk! heb je dit van dichtbij gezien?

“Die trots hebben we van heel dichtbij mogen zien toen wij de Isolatie Challenge uitbrachten. Een wedstrijd die we in elf Europese landen hebben uitgezet met eenvoudigweg de vraag: deel je mooiste project met ons en maak kans op een leuke prijs. Daar hebben we veel reacties op binnen gekregen. Én wonnen de Nederlandse isoleerders zowel de eerste als de tweede prijs. Vóór Duitsland, die de derde plaats veroverde.”

3. Hoe zOU jij de branche kwalificeren?

“Wat tijdens de challenge vooral opviel is dat er veel gedeeld en actief geliket werd op LinkedIn. De Nederlandse isoleerder is veruit het meest actief op dit social media kanaal en laat de Duitsers en zelfs de Scandinaviërs daarin ver achter zich, terwijl dit toch ook landen zijn die digitaal actief zijn op dit platform. Er wordt weleens gezegd dat de isoleerders een vrij conservatieve groep zijn in hun werk en werkbenadering, maar dit bewijst eigenlijk toch wel het tegendeel.”

4. Vind jij zichtbaarheid belangrijk?

“Zichtbaarheid is voor elke ondernemer en onderneming cruciaal. Als marktleider, met de naam die wij hebben, is het verkrijgen van heel veel leads minder aan de orde. Maar juist doordat wij een naam hoog te houden hebben is het ook voor ons van groot belang dat wij onszelf positief blijven positioneren. Daar blijven we marketingactiviteiten voor uitzetten, uit eigen naam, maar zeker ook via de distributiekanalen, waarvan de meeste single source klanten zijn. Naast dat beeld naar buiten, dat erop gericht is om het merk te blijven laden, besteden we vooral heel veel aandacht aan het directe contact met onze klanten.”

5. Hoe ligt de verhouding tussen persoonlijk en of digitaal advies?

“Bij de grote afnemers plannen we onze afspraken. Dat is lastiger bij bijvoorbeeld een zelfstandige, die ad-hoc ondersteuning vraagt op het moment dat ze op de klus staan. Daar moeten we op een slimme manier mee omgaan. Door zoveel mogelijk afspraken te clusteren, maar ook door gebruik te maken van de mogelijkheden die digitalisering biedt. Mede met oog daarop hebben we een isolatiedikte calculatietool ontwikkeld die via onze website makkelijk te vinden is. die via onze website makkelijk te benaderen is. Het is een heel intuïtief programma, waarmee je zelf je berekeningen maakt. Meestal wijst de tool zich vanzelf, indien nodig schakelt men onze hulp in en na een of twee belletjes is men zelf aan de slag. Dat werkt erg goed en brengt een enorme efficiencyslag met zich mee. Door te luisteren naar elkaar en te snappen hoe de ander werkt. Te snappen bijvoorbeeld dat je overdag gewoon hard aan het werk bent en pas ‘s avonds de kans krijgt om naar je bedrijfsproces te kijken. Door zo te kijken naar wat de ander nodig heeft en daar de (digitale) middelen op te ontwikkelen en in te zetten, komen we ook samen verder.”

Tekst: Chantal Fransen Fotografie: Armacell

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in