FCG Isolatie & Steirgebouw Winnaar communicatiepluim 2024

0
6

Vorig jaar startte we met de DE COMMUNICATIEPLUIM: een prijs voor het bedrijf dat zich het meest eigen en kenmerkend in de schijnwerpers wist te zetten. FCG Isolatie en Steigerbouw was de eerste die DE COMMUNICATIEPLUIM in ontvangst mocht nemen. Dit jaar reiken we hem opnieuw uit.

Wendy van Ooijen – Sas is binnen FCG voor een groot deel verantwoordelijk voor de communicatie- en marketingcoördinatie van FCG. Zij neemt je mee in de overwegingen die de revue passeerden en de keuzes die gemaakt zijn als het gaat wát er gecommuniceerd wordt en hoe dit is aangepakt.

“Samen sta je sterker: kennis delen, menskracht toekomstbestendig maken en een totaalpakket aan isolatiemogelijkheden aanbieden aan onze klanten: het was de reden om een fusie tussen de Franssen Groep, Isolin en Combi Isolatie aan te gaan. En daar hoorde een nieuwe huisstijl en verschillende uitingen bij,” vertelt Wendy. “De website werd daarbij als eerste aangepakt. Belangrijk daarin was vooral dat we een duidelijk verhaal naar voren zouden brengen, waarbij de website een belangrijk kanaal zou worden richting onze klanten, maar zeker ook voor nieuwe werknemers.”

Employerbranding

“Employerbranding is zeker in deze tijd ongelofelijk belangrijk. Qua uitstraling wilden we een wat stoer imago laten zien, iets dat bij jongeren aanslaat, maar we wilden vooral ook duidelijk maken wát we precies doen. Zo doen we bijvoorbeeld geen woningbouwisolatie; die aannames moesten er direct gefilterd worden. Want ja, we dóen heel erg veel, maar géén woningbouw. Zo hou je je boodschap helder en duidelijk.”

Hou het actueel

“Mooie, aansprekende visuals ondersteunen je verhaal en laten zien dat je helder en transparant te werk gaat. Het allerbelangrijkste is echter dat de website altijd up-to-date is en dat je hem met het vermelden van actualiteiten, nieuws en nieuw geleverde projecten als het ware “levend” houdt. Zo maak je je site aantrekkelijk voor de bezoekers en je ze als het ware uitnodigt om vaker de website te bezoeken, omdat je weet dat er steeds weer iets nieuws op te vinden is.”

Het mag ook met een knipoog

“Datzelfde geldt ook voor je socials: er moet wél iets te beleven zijn. Als je onze kanalen bezoekt moet je verrast worden en iets zien wat je nog niet eerder gezien hebt. We zijn elke dag in beweging en werken elke dag aan mooie projecten. Je socials is de plek om dat ook te laten zien. Een beetje creativiteit is daarbij onontbeerlijk. Het mag zeker mooi zijn, maar het mag zeker ook een glimlach geven. Zo heb ik voor Valentijn bijvoorbeeld iets bedacht dat ik wilde maken zónder dat mijn collega’s doorhadden waar het voor was en hoe het er exact uit kwam te zien. Dat was heel erg leuk om te doen; vooral ook omdat mijn collega’s meewerkten aan iets wat nog een verrassing zou worden. Beetje spelen met ideeën, dingetjes uitproberen ik hou ervan en ik merk dat het werkt: de posts worden goed bekeken.”

Keuzes maken

“Zet je de verschillende social mediakanalen actief in wees je er dan wel van bewust dat elk kanaal zijn eigen doelgroep heeft. Zo zien wij dat onze volgers op Facebook en Instagram meer collega’s, familie van collega’s, maar ook werkzoekenden en mogelijk latent werkzoekenden zijn en is LinkedIn meer een zakelijk platform. TikTok is weer een heel ander medium, waar je echt ambassadeurs moet hebben om daar iets te kunnen bereiken. De berichten die ik op LinkedIn plaats, plaats ik bijvoorbeeld niet op Instagram of Facebook. Andersom doe ik dat wel: de Facebook en Instagram posts plaats ik ook door op LinkedIn en dat kan ook prima.”

“Al met al is het niet eenvoudig om marketing te doen voor een isolatiebedrijf: het is een kleine markt met heel specifieke producten en diensten die je niet zo 1-2-3 goed voor het voetlicht krijgt, ook omdat het gaat over werkzaamheden die je niet dagelijks nodig hebt. Belangrijk is dat je gewoon laat zien wie je bent en wat je doet.

Hebben we het over employerbranding dan is het goed om te laten zien wie jij als werkgever bent, wat je te bieden hebt en vooral dat het leuk werken is bij jou. Maak het mooi, maar waak ervoor dat het er té gelikt uit komt te zien. Té gladjes, té mooi… dat werkt niet. Zéker niet in onze branche.”

In december dit jaar reiken we hem weer uit: De Communicatiepluim.
Heb jij een bedrijf die je hiervoor wilt nomineren omdat jij vindt dat zij het erg goed doen op dit vlak. Of heb je zelf, of werk je bij een bedrijf dat veel tijd steekt in marketing en communicatie en dit met trots wilt uitdragen?

Stuur jouw aanmelding dan vooral in door een mailtje te sturen naar: info@isolatie4all.nl o.v.v. Communicatiepluim.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in