De communicatie pluim 2024

0
2

Begin dit jaar riepen we onze lezers op om ons te laten zien en horen wat jullie op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie ontwikkelen en oppakken. Door het jaar heen hebben we een aantal actieve isoleerders op de social mediakanalen gezien en zagen we eveneens dat er inspirerende samenwerkingen ontwikkeld zijn.

Het idee voor het uitreiken van DE COMMUNICATIEPLUIM was geboren. Deze gaan we uitreiken aan het Isolatiebedrijf dat zich in 2024 op een positieve manier zichtbaar maakte en op een inspirerende wijze informeerde over de technische isolatie sector. We volgden de isoleerders gedurende het jaar en reiken nu aan het eind van dit jaar de communicatiepluim uit aan het isolatiebedrijf dat op alle beschikbare kanalen aanwezig is en alle mogelijkheden benut om zich te onderscheiden. We keken naar de aanwezigheid in print en online. Hoe ziet de website eruit en is deze ook makkelijk vindbaar? Hoe zichtbaar is het bedrijf op de verschillende social mediakanalen? En waar lezen we nog meer over het bedrijf? Zijn zij ook lijfelijk aanwezig op bijeenkomsten en events? Hoe communiceer en informeert het bedrijf over het vak, de opdrachten, het bedrijf, de samenwerking en over vacatures.

Er zijn veel communicatietools in te zetten en met een slimme communicatiemix ben je zichtbaar op allerlei podia, zowel on- als offline. We keken naar het totaalplaatje en zagen veel positieve, aantrekkelijke en creatieve uitingen.

En de winnaar is…

Het bedrijf dat in het oog sprong. Het bedrijf dat zowel de kwaliteit van het werk als het werkplezier actief deelt. De kansen die zij biedt voor nieuwkomers en talenten goed voor het voetlicht weet te brengen. En op een creatieve en inspirerende wijze de samenwerking met opdrachtgevers en haar vakmanschap weet te tonen. Het bedrijf dat over alle geledingen: directie, medewerkers en klanten trots uitstraalt en dit consistent en enthousiast zowel online als offline deelt. Zonder borstklopperij, maar met een diepgevoelde trots zichzelf op een aanstekelijke manier presenteert. Dat bedrijf… onze eerste communicatiepluim gaat naar:

FCG Isolatie & Steigerbouw

Speciale vermeldingen

Er waren meer bedrijven en organisaties die dit jaar positief opvielen. We noemen daarin:

  • Dit jaar heeft stichting OOI breder en creatiever gecommuniceerd; de gestructureerde manier van zichtbaar zijn op veel verschillende kanalen vielen positief op.
  • Er zijn meer bedrijven en toeleveranciers die zich met een creatieve inzet van verschillende communicatietools en een weldoordachte communicatiemix goed weten neer te zetten en . We willen hierbij vooral Hanko, Hanko_JORG noemen voor hun creativiteit en aantrekkelijke uitstraling De standbezettingen en zeker ook De Hanko krant stralen professionaliteit en samenwerking uit.
  • Internationaal gezien gaan de complimenten uit naar EiiF, die consistent blijft communiceren op alle communicatiepodia en daarin niet alleen de toegevoegde waarde van de sector toont, maar daar ook daadwerkelijke inhoud aan geeft via TIPCheck en de nieuwe EN 17956 norm.

Meedingen voor de communicatiepluim 2025?

Informeren over de technische isolatiesector blijft belangrijk en is een continu proces. Dus ook in 2025 reiken we opnieuw de communicatiepluim bokaal uit aan het isolatiebedrijf, dat zichzelf en de sector positief in de schijnwerpers zet. Informeer ons en laten ons graag verrassen door de creatieve insteek die jullie weten te vinden om het mooie vak van isolatie onder de aandacht te brengen bij een zo groot mogelijk publiek.

Wendy Sas, en Remon Franssen

Over FCG

Onder het motto: “Kan niet, bestaat niet” pakt FCG een breed scala aan isolatieprojecten op in een net zo brede scope en wordt er van scheepsbouw tot industrie gewerkt aan het isoleren, beschermen en verduurzamen van talloze ruimtes.

In 2022 fuseerden drie bekende spelers in de isolatiebranche: de Franssen Groep, Isolin en Combi Isolatie en gingen zij samen verder onder de naam FCG. Vakmanschap staat altijd bovenaan de prioriteitenlijst van het bedrijf. Door het samenbrengen van de verschillende expertises en ervaringen is een aantrekkelijke synergie ontstaan die het bedrijf in staat stelt om binnen heel veel verschillende branches en specialismen actief te zijn. Dit totaalpakket aan isolatiemogelijkheden, de proactieve en flexibele houding… de FCG-groep levert en heeft een aantrekkelijke manier gevonden om dit via een creatieve inzet van een brede communicatiemix voor het voetlicht te krijgen. Naar ons idee is FCG daarmee de terechte winnaar van de communicatiepluim 2024.

We feliciteren FCG met de mooie manier waarop zý zich weet te presenteren en reiken de eerste communicatiepluim bokaal uit aan Remon Franssen en Wendy Sas

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in